Wine Lady

Zapraszam na moją nową stronę: www.wine-lady.pl
I also write about wine in English: www.wine-lady.com

14.09.2012

Domaine de la Mandeliere Robert Nicolle Chablis 2009



Dzisiejsza degustacja – białe 3-letnie chablis z Chablis AOC. Na początku otworzyłam rioję, ale niestety wino było korkowe i cała zawartość butelki wylądowała w zlewie... zdarza się, nawet wśród dobrych win...

Domaine de la Mandeliere Robert Nicolle Chablis 2009

Pierwsze wrażenie: Pozytywnie, po odkorkowaniu z butelki wynurzył się przyjemny zapach, aczkolwiek za słabo miałam schłodzone to wino na wstępie, stąd też po trzech pierwszych łykach (sprawiało wrażenie przejrzałego, zbyt oleistego) wstawiłam do lodówki na chwilę ;)
Oko (barwa): ciemne złoto, lekko wchodzi w jasny bursztyn, dość głęboka barwa; czyste, klarowne; zdecydowanie gęste i oleiste wino;
Nos (aromat): czysty i intensywny aromat; na początku wino było trochę za ciepłe, więc zapach był inny niż przy mocno schłodzonym – przejrzałe białe owoce, brzoskwinia, trochę przypraw i kwiatów, sprawiało wrażenie ciężkości; do tego trochę ziół i przebijające słodkawe nuty;  schłodzone natomiast wciąż ujawniało w bukiecie owoc, ale było już czuć więcej świeżości, więcej marakuji, trochę gruszki i melona – słodko-ziołowe akcenty i nuty słodkich przypraw wciąż wyczuwalne; zdecydowanie więcej egzotyki niż cytrusów; mała – średnia kwasowość,
Usta (smak): finisz dość długi, lekko gorzkawy, mineralny; średnie-ciężkie na podniebieniu; wino ma już 3 lata, czuć w smaku, że jest już dojrzałe – nie warto zostawiać go na później;
Kuchnia (wino+jedzenie): wino jest już dojrzałe, dość ciężkie, więc będzie pasowało do ryb w sosie czy owoców morza, będzie też dobre do białego mięsa i sałatki ze świeżych warzyw (ale bez majonezu); na mój gust poradzi sobie ze szparagami w białym sosie; polecę je też do żółtych serów (koniecznie z białymi winogronami!); piłam je do spaghetti z pomidorami i ku mojemu zaskoczeniu było ok ;)

Kraj - Francja
Region - Burgundia
Apelacja – Chablis AOC
Producent – Domaine de la Mandeliere
Winnice – należące do Domaine de la Mandeliere
Gleby – z kimerydy (okres późnej jury), wapienno-marglowe gleby polodowcowe
Vintage - 2009
Szczep - chardonnay
Styl – białe wytrawne
Alkohol -12,5%
Beczka - bd
Serwowanie – schłodzone, ok. 8-10 °C
Piwniczka- raczej nie należy go długo trzymać, jest już wystarczająco dojrzałe;
Data degustacji - 20120914
Cena – ok. 90zł

Ocena ogólna:  powoli traci swoją świeżość (piłam ten rocznik wcześniej i był bardziej rześki niż teraz), więc nie warto go zostawiać na dłużej; ogólnie dobre, najlepiej smakuje schłodzone – jest wtedy bardziej mineralne, ma to coś ;) polecam, to dobre chablis; jestem ciekawa jak smakują nowsze roczniki ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz