Wine Lady

Zapraszam na moją nową stronę: www.wine-lady.pl
I also write about wine in English: www.wine-lady.com

30.06.2013

Chateau Geneau 2010

Bardzo prawdopodobne, że Château Géneau 2010 za jakiś czas ‘dojdzie’ do siebie i będzie lepsze – ja otworzyłam je w tym tygodniu i, niestety, nie smakowało mi. Szkoda, czuję, że popełniłam błąd otwierając tę tak szybko… chociaż raczej skłaniałabym się do wersji z końcówką "tak późno"?

Chateau Geneau 2010
Pierwsze wrażenie: uwielbiam wina z Bordeaux, ale tym razem się zawiodłam. Choć im dłużej myślę i degustuję tym bardziej jestem przekonana, że butelkę otworzyłam nie w porę. Wino mi średnio smakowało, jakoś ani nie podeszło, ani nie zachwyciło, ale nie było też totalną porażką – nie było to po prostu to, czego się spodziewałam. Nie miało tego bordoskiego czegoś i nie podoba mi się kolor – spodziewałam się pięknego rubinu, a było zbyt dużo brązu, choć w nosie jeszcze owoce.. Z drugiej zaś strony, to nie typowy Bordeaux, więc może powinnam nagiąć oczekiwania, ale nic nie poradzę, że bywa uparta w swych domysłach ;)

Oko (barwa):  ceglastoczerwone z odrobiną brązu, półprzezroczyste; wyraźne nogi, wino jest gęste. Pływają w nim ‘fafoły’ ;)

Nos (aromat): czysty, średniointensywny, czarne owoce – porzeczka i ciemna niedojrzała wiśnia. Na drugi dzień wino pachnie trochę łagodniej, pierwszego dnia było mocno ‘ostre’ w zapachu. Trochę skóry, liści i mokrego drewna, przebija alkohol. Starawe się wydaje..

Usta (smak): czyste, średni+/wysoki poziom kwasowości, taniny niezbyt wyraźne, dopiero po chwili się uwidaczniają swoją suchością, jest ich sporo. Alkohol grzeje w gardło, wg mnie jest trochę za mocno wyczuwalny w tym winie, ale podejrzewam, że innym się to spodoba ;) Bardzo wyraźna niedojrzała wiśnia z odrobiną czerwonej porzeczki, ale owoce są przyćmione.


Kraj - Francja
Region - Bordeaux
Apelacja – Vin de Bordeaux

Producent – Stephan Motut Chateau Geneau
Winiarz – Stephan Motut
Winnice – należące do Chateau
Gleby – kamienne podłoże, żwir i piasek
Vintage - 2010
Szczep – merlot + cabernet sauvignon + malbec

Styl – spokojne
Typ – wytrawne czerwone
Alkohol – 14% vol.
Serwowanie -  18°C
Data degustacji – 20130627-28

Cena – ok. 50 zł


Ocena ogólna: nie smakowało mi. Nie mówię, że jest niedobre, ale chyba to nie ten czas. Wino ma coś w sobie, ale żeby powiedzieć o nim świetne musiałabym poczekać trochę, zgodnie z informacją od producenta. Mój błąd, powinnam była pomyśleć o tym wcześniej, a nie otwierać pierwszą lepsza butelkę z brzegu ;) Z drugiej zaś strony jak dla mnie było trochę za stare.. więc moje wrażenia od opinii na etykiecie trochę się różnią ;) innymi słowy - trzeba spróbować samemu, by ocenić. Ja nie polecam.


Autor zdjęć: Wine Lady. Informacje dotyczące winnic i winiarni zaczerpnięte zostały ze strony www oraz z etykiety szampana/wina. Pozostałe informacje to moje własne subiektywne opinie i osobiste wrażenia z degustacji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz