Wine Lady

Zapraszam na moją nową stronę: www.wine-lady.pl
I also write about wine in English: www.wine-lady.com

19.11.2012

Chateau Nenin 1998 Domaines Delon Pomerol

Podczas wizyty w Bordeaux i okolicach miałam okazję odwiedzić jedną ze słynniejszych posiadłości regionu – Domaines Delon, do której należy między innymi Château Nénin – i właśnie tu, w Pomerolu, robi się wino Nenin, kupaż merlota (78%), cabernet franc (21%) i cabernet sauvignon (1%). Poniżej notatki z degustacji rocznika 1998.

Château Nénin 1998

Nenin 1998


Pierwsze wrażenie: Elegancja i perfekcja, tak moglabym opisać moje pierwsze skojarzenie. Trochę przypraw w aromacie i przyjemne owoce – chociaż spodziewałam się braku owoców, bo wino ma już swoje lata, to ich obecność pozytywnie mnie zaskoczyła.
Oko (barwa): wiśniowo-brązowe
Nos (aromat): przyjemny czysty aromat, w którym przoduje śliwka i czerwone owoce; średnio intensywny aromat, lekko słodkawy z odrobiną przypraw.
Usta (smak): dobrze zrównoważone, kwasowość dobrze zbalansowana świeżym owocem; wyczuwalne taniny, nie przeszkadzają, ale momentami sprawiają wrażenie trochę ‘ostrych’; krągłe i przyjemne, średnio treściwe; wyczuwalne czerwone owoce, ale prym wiedzie ciemna śliwka. Odrobinę ‘kremowe’, czuć łagodność jaki do wina wniosło starzenie w dębowej beczce.

Kraj – Francja            
Region -  Bordeaux
Apelacja – Pomerol AOC
Producent – Chateau Nenin – Domaines Delon
Winnice – należące do Chateau Nenin w Pomerol Plateau
Gleby – gliniasto – żwirowe, piaszczyste
Vintage - 1998
Szczep – merlot (78%), cabernet franc (21%), cabernet sauvignon (1%)
Styl – czerwone wytrawne
Alkohol – ok 13%
Beczka – tak, 15-18 miesięcy we francuskim dębie
Serwowanie – ok 14-18 °C
Piwniczka- jak widać wino lubi leżakować, teraz smakowało wyśmienicie, czuć jeszcze było owoce, jestem pewna, że może poleżeć jeszcze parę latek
Data degustacji – 29.09.2012
Cena – nie kupowałam tego wina, gdyż była to degustacja podczas wizytacji w Chateau przygotowana przez , ale sprawdzałam w internecie i mniej więcej ceny wahają się w granicach 70-80 Euro

Ocena ogólna: bardzo dobre wino, przyjemne, zachwyca dobrą równowagą owocowości, kwasowości i tanin. To wino, które trzeba spróbować. Chętnie przy najbliższej okazji wypróbuję innych roczników tego wina ;)

Autor zdjęcia: Wine Lady. Informacje dotyczące winnic i winiarni zostały zaczerpnięte z książeczki  „Domaines Delon”, którą otrzymałam podczas wizytacji w posiadłości Państwa Delon. Pozostałe informacje to moje własne subiektywne opinie i wrażenia z degustacji wina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz