Wine Lady

Zapraszam na moją nową stronę: www.wine-lady.pl
I also write about wine in English: www.wine-lady.com

25.01.2012

Okiem wegetarianki – dobór win do potraw

Mój wegetarianizm jest nieodłącznie związany z nieznajomością smaków mięs czy ryb. Z kolei moja praca wymaga znajomości połączeń win z każdym możliwym rodzajem posiłku (i na nic się zdały moje argumenty, że ja nie wiem jak smakują kotlety cielęce czy łosoś). Dlatego przy łączeniu potraw ‘niewege’ z winem wspieram się stronami, które polecili mi zaprzyjaźnieni znawcy win z Anglii i Francji.


Nie powiem, że są to najlepsze strony oferujące tzw „wine and food pairings”, ale miałam okazję z nich korzystać, a może Wam się przydadzą:

(1) Wine-Food-Matcher – http://www.wine-food-matcher.com/ – prawie 80 tysięcy „par” dla ponad 1200 win z 22 państw świata; można wpisać wino, kraj lub rodzaj potrawy, do której chce się dobrać ‘partnera’. Dla poszczególnych win pokazuje się dość dużo rekodrów, więc warto się zaznajomić z tą wyszukiwarką, to właśnie z niej najczęściej korzystam kiedy muszę szybko znaleźć dania do poszczególnych win. Nie jest to najlepsza wizualnie strona, ale przynajmniej praktyczna.

(2) http://www.foodandwinepairing.org/ – stronka bez typowej wyszukiwarki, jednak ciekawie przygotowana i można się z niej sporo dowiedzieć. ‘Dobór wina do potrawy’ i ‘dobór potrawy do wina’ są w dwóch osobnych zakładkach, ale dość przejrzyście można tu wszystko znaleźć. Tą stronką się raczej nie posługuję przy wyszukiwaniu połączeń kulinarnych, jednak co jakiś czas przeglądam ich sugestie i uważam, że warto się z nimi zapoznać.

(3) http://www.matchingfoodandwine.com/ – strona o łączeniu potraw z winem prowadzona przez Fionę Beckett, zdarzają się ciekawe artykuły, jednak wyszukiwarka nie nadaje się do szybkiego wyszukiwania win i potraw – według mnie jest mało rekordów, a do tego po wybraniu konkretnego dania znikają ustawienia, więc trzeba się trochę pomęczyć, by coś znaleźć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz