Wine Lady

Zapraszam na moją nową stronę: www.wine-lady.pl
I also write about wine in English: www.wine-lady.com

29.10.2012

Champagne Demoiselle Vranken BRUT E.O. Premium Cuvee

Zabrzmi może dziwnie, ale dopiero uczę się szampanów ;) Do tej pory za nimi nie przepadałam, ale odkąd spróbowałam kilku naprawdę dobrych zaczęłam dostrzegać w nich TO COŚ, co zaczyna mnie kręcić. Dzisiaj degustowany przeze mnie miesiąc temu Champagne Demoiselle Vranken BRUT E.O. Premium Cuvee - który mnie zachwycił.

Champagne Demoiselle Vranken BRUT E.O. Premium Cuvee





Pierwsze wrażenie: Pierwszego wrażenia niestety nie przeżyłam jakoś mocno, dostałam kieliszek do posiłku podczas bardzo ciekawej konwersacji z Francuzami, więc nie do końca skupiłam się na tym, jakie wrażenie szampan na mnie robi ;) pamiętam jednak, że podobały mi się bąbelki – delikatne, małe, równomierne..
Oko (barwa): bladozłote z subtelnymi biało-zielonymi refleksami, piękne bąbelki – małe, w dużej ilości, lecące „w niebo” równomiernie
Nos (aromat): bogaty aromat szampana – kwiaty połączone z owocami (jabłko, brzoskwinia, cytryna, grejpfrut), przenikają się wzajemnie, odrobina chlebowych nut z marmoladą, przyjemne nuty owoców cytrusowych działają odświeżająco
Usta (smak): lekkie i miękkie w ustach, smaczne, na początku trochę przeszkadzają bąbelki, lepiej poczekać chwilę, aż się uspokoją (chociaż są bardzo delikatne, to chwilę zajmuje zanim będą słabsze, aby móc spokojnie pić szampana); dodatkowo szampan jest elegancki i złożony w smaku – doskonale zbalansowane owoce - zielone jabłuszko, brzoskwinia, owoce cytrusowe.
Kuchnia (wino+jedzenie): dobre do włoskich potraw, mnie bardzo smakowało z deserem (krem jogurtowy z ciemnymi owocami) – jestem przekonana, że będzie rewelacyjne z sorbetem lodowym. Najlepsze i tak jest samo – jest tak cudownie złożone, że warto się delektować nim bez dodatków.

Kraj - Francja
Region - Szampania
Apelacja – Champagne AOC
Producent – Chateau des Castaignes, Groupe Vranken Pommery – Maison Vranken
Winiarz - Paul-François Vranken
Vintage - NV
Szczep – chardonnay, pinot meunier, pinot noir
Styl – białe musujące, szampan
Alkohol – 12%
Serwowanie -  schłodzone -  6-10°C
Data degustacji – 2012-09-29
Cena – ok 40-45£  // ok 45-50€

Ocena ogólna:  Rewelacyjny szampan, którego trzeba spróbować. Dla mnie ma on dodatkowo sentymentalne znaczenie, więc tym bardziej zgarnia plusy ;) Ogólnie naprawdę polecam, choć tani nie jest.. jedną butelkę piłam w bardzo miłym towarzystwie we Francji, a drugą dostałam w prezencie, dopiero niedawno sprawdzałam po ile można go kupić i nie ukrywam, że cena mnie zaskoczyła (choć z drugiej strony ceny prawdziwych szampanów niskie nie są..). Tak czy owak - warto spróbować.

W tym miejscu pozwolę sobie podziękować miłemu Panu z załogi samolotu Air France, który nie dość, że swoim nieziemskim poczuciem humoru i ciekawymi rozmowami uprzyjemniał lot, to jeszcze na koniec dał mi "na pamiątkę" dodatkową butelkę tego wspaniałego szampana. Pewnie nigdy Pan tego nie przeczyta (tym bardziej w języku polskim ;p), ale dziękuję - za szampana, którego z chęcią jeszcze wypiję i za najmilszy lot w moim życiu, którego z pewnością nie zapomnę :)))

Autor zdjęć: Wine Lady. Informacje dotyczące winnic i winiarni zaczerpnięte zostały ze strony www http://www.pommery.fr/champagne.html  oraz z etykiety szampana. Pozostałe informacje to moje własne subiektywne opinie i osobiste wrażenia z degustacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz